TILAUKSET & TOIMITUKSET

Toimitusmaksut & -ajat

Löydät toimitushinnastomme alta. Toimituskulut maata kohden varmistetaan vielä kassalla. Lähetämme kaikki tilaukset toimitettavaksi kolmen arkipäivän aikana tilauksesta, ja toimitusajat ovat arkipäivissä. Kaikki tilaukset lähetetään Helsingistä.

Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikille yli 250€ / 2500kr tilauksille.

VALITSE SIJAINTISI NÄHDÄKSESI TOIMITUSVAIHTOEHDOT

SUOMI

Posti perustoimitus (2–4 pv): 6€
– Noutopiste / pakettiautomaatti. Ympäristövastuullinen toimitus.
– Ilmainen yli 250€ tilaukselle
Posti kotiinkuljetus (2–4 pv): 12€
– Toimitus klo 9–21 välillä. Ympäristövastuullinen toimitus.
DHL Express (1–2 pv): 12€
– Kuriiritoimitus suoraan kotiovellesi tai haluamaasi toimituspaikkaan. 100% hiilineutraali DHL GoGreen.
Click & Collect (2–3 pv): ilmainen
– Click & Collect -toimituksessa voit ostaa tuotteen verkkokaupastamme ja noutaa sen ilmaiseksi Helsingin myymälästämme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse, kun tuote on valmiina noudettavaksi, ja säilytämme tilaustasi liikkeessämme kolme päivää tästä noutoilmoituksesta.

RUOTSI

PostNord perustoimitus (2–4 pv): 90 SEK
– Noutopiste / pakettiautomaatti
– Ilmainen yli 2500 SEK tilaukselle
DHL Express (1–3 pv): 130 SEK
– Kuriiritoimitus suoraan kotiovellesi tai haluamaasi toimituspaikkaan.

TANSKA

PostNord perustoimitus (2–4 pv): 9€
– Noutopiste / pakettiautomaatti
– Ilmainen yli 250€ tilaukselle
DHL Express (1–3 pv): 13€
– Kuriiritoimitus suoraan kotiovellesi tai haluamaasi toimituspaikkaan.

VIRO, LATVIA, LIETTUA

Posti perustoimitus (2–5 pv): 9€
– Noutopiste / pakettiautomaatti. Ympäristövastuullinen toimitus.
– Yhteistyössä Itellan kanssa
– Ilmainen yli 250€ tilaukselle
DHL Express (1–3 pv): 13€
– Kuriiritoimitus suoraan kotiovellesi tai haluamaasi toimituspaikkaan.

MUUT EU-MAAT

Posti perustoimitus, kotiinkuljetus (3–10 pv): 9€
– Saatavilla: Belgia, Bulgaria, Espanja, Hollanti, Itävalta, Kroatia, Luxemburg, Portugali, Puola, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tšekki, Unkari.
– Yhteistyössä DHL:n kanssa
– Ilmainen yli 250€ tilauksille
DHL Express (2–5 pv): 13€
– Saatavilla kaikille EU-maille
– Kuriiritoimitus suoraan kotiovellesi tai haluamaasi toimituspaikkaan.
– Ilmainen yli 250€ tilauksille, kun Postin perustoimitusta ei saatavilla.

EU-ALUEEN ULKOPUOLELLE

Venäjä / Wcargo (2–5 pv): 25€

Muu Eurooppa sekä USA ja Kanada / DHL Express (2–5 pv): 25€

Muut maat / DHL Express (3–7 pv): 30€

Huomaa! Laskutamme kassalla vain tuotteen ja toimituksen hinnan. Jos teet tilauksen EU:n ulkopuoliseen maahan, olet vastuussa mahdollisista tuontitulleista, veroista ja muista maksuista.

DHL EXPRESS ODD-PALVELU

Lue lisää DHL On Demand Delivery -palvelusta

DHL Express On Demand Delivery (ODD) -palvelu tarjoaa mahdollisuuden valita toimitusvaihtoehdon, joka sopii parhaiten tarpeisiisi.

  • DHL Express lähettää sinulle erillisen vahvistuksen, kun tilauksesi on matkalla.
  • Saat DHL ODD -palvelusta sähköpostiviestin ja/tai tekstiviestin lähetyksesi etenemisestä ja arvioidusta toimitusajankohdasta. Jos tämä aika ei sovi sinulle, voit muuttaa toimitusaikaa ja -paikkaa sinulle paremmin sopiviksi DHL ODD -palvelussa.

PALAUTUKSET

Sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tilaamasi tuote sen vastaanottamisesta. Palautusehtona on, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja hintalappujen paikoillaan.

Tarjoamme ennalta maksetun palautuskortin, mutta perimme 5€ (50 SEK) lähetyskohtaisen palautuksen käsittelymaksun. Yksi palautus voi sisältää useamman tuotteen tai tilauksen. Emme kuitenkaan veloita tätä palautuksen käsittelymaksua, mikäli olet saanut viallisen tai väärän tuotteen. Palautusmaksu huomioidaan 26.10. lähtien tehtyjen tilausten kohdalla.

Paketin noutamatta jättäminen ei riitä kaupan peruuttamiseksi. Mikäli tilaus jätetään noutamatta ja kuljetusyhtiö palauttaa sen takaisin varastollemme, perimme tästä 10€ (100 SEK) palautuskulut.

EU-maasta

Mikäli olet tehnyt tilauksen Euroopan Unionin alueella, palautuksesi tulee myös olla tehty Euroopan Unionin alueella.

Muista maista

Jos olet tekemässä palautusta EU:n ulkopuolisesta maasta huomaa, että Andiata Oy ei hyvitä mahdollisia tuontitulleja, veroja tai muita DHL:lle suoritettuja maksuja.

Yleisiä palautusohjeita
  • Saat tilauksen mukana palautuslomakkeen ja toivomme, että kerrot lomakkeessa syyn, miksi olet palauttamassa tuotteen.
  • Suosittelemme, että pakkaat tuotteen samaan pakettiin tai lähetyspussiin, jossa se toimitettiin.
  • Pidäthän kuitin tallessa siihen asti, kunnes palautus on vahvistettu. Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.
  • Mikäli palautat lahjakortilla ostetun tuotteen, hyvitämme maksun takaisin lahjakortille. Näin voit käyttää palautuneen arvon seuraavan tilauksen yhteydessä.
  • Maksaessasi laskulla laskusi mitätöidään sen tuotteen tai niiden tuotteiden osalta, jotka olet palauttanut. Emme lähetä uutta laskua, vaan voit maksaa laskun normaalin tapaan vähentämällä palautettujen tuotteiden hinnan loppusummasta. Jos maksat jäljelle jäävän summan, ennen kuin olemme vahvistaneet palautuksen saapumisen meille, lähettää Klarna sinulle aiheettoman osamaksusopimuksen. Mikäli olet jo ehtinyt maksaa koko laskun ennen palautusta, Klarnalta ollaan sinuun yhteydessä 30 päivän kuluessa maksunpalautusta koskien.

Näin palautat tuotteen

Postin toimitus Suomessa:
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi ilmainen palautuksen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Toimita palautuslähetys Postin toimipisteeseen.
Click & Collect -tilauksen palautus:

Click & Collect -tilaukset tulee palauttaa Helsingin myymälään.

PostNord-toimitus Ruotsista tai Tanskasta:
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi ilmainen palautuksen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Löydä lähin palvelupiste, johon voit jättää palautuksesi.
    Ruotsi: https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle
    Tanska: https://www.postnord.dk/varktojer/find-os
Postin toimitus Virosta, Latviasta tai Liettuasta:
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi ilmainen palautuksen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Toimita palautuslähetys palvelupisteeseen tai automaattiin.
    – Palautus valkoisten automaattien kautta: lokeron varaus kunkin maan omilta sivuilta my.smartpost.ee, my.smartpost.lv tai my.smartpost.lt.
    – Palautus sinisten automaattien kautta samalla koodilla, jolla lähetys on noudettu.
  5. Jos tilaus on toimitettu kotiinkuljetuksena, tilaa nouto palautuksellesi osoitteessa: itella.ee, itella.lv, tai itella.lt.
Postin toimitus muista EU-maista:
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi ilmainen palautuksen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Löydä lähin palvelupiste, johon voit jättää palautuksesi: https://parcelshopfinder.dhlparcel.com/
DHL Express -toimitus EU:n alueelta:
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi ilmainen palautuksen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Löydä lähin DHL:n palvelupiste, johon voit jättää palautuksesi: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/ tai tilaa nouto palautuksellesi osoitteessa: https://mydhl.express.dhl
DHL Express -toimitus EU:n ulkopuolelta:
  1. Tilaa ilmainen pakettikortti ja kauppalasku palautuksellesi osoitteesta: customerservice@andiata.fi
    – Kirjoita viestin otsikkokenttään ”Palautus” sekä tilausnumerosi. Ilmoita asiakaspalveluun, mitkä tuotteet haluat palauttaa.
  2. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  3. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen ja kauppalaskun kanssa.
  4. Printtaa ja kiinnitä saamasi ilmainen pakettikortti lähetyksen päälle.
  5. Löydä lähin DHL:n palvelupiste, johon voit jättää palautuksesi: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/ tai tilaa nouto palautuksellesi osoitteessa: https://mydhl.express.dhl
Tuotevaihdot

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme. Jos et löydä etsimääsi kokoa tai tuotetta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

MAKSUN PALAUTUS

Maksun palautukset käsitellään kolmen päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen varastollamme. Huomioithan, että tehdessäsi palautuksen veloitamme hyvityksestä 5€ (50 SEK) arvoisen palautuksen käsittelymaksun. Myöskään mahdollisen perustoimitusta kalliimman toimitusvaihtoehdon ylimääräisiä toimituskuluja ei hyvitetä. Verkkokauppamme maksujen ja maksunpalautusten välittäjänä toimivat Klarna ja PayPal.

Huomaa: Voi kestää 2-30 arkipäivää, ennen kuin hyvitys ilmestyy tilitietoihisi. Tämä riippuu käyttämästäsi maksutavasta, emmekä voi vaikuttaa asiaan. Jos valitsit maksutavaksi maksukortin, hyvitys palautetaan samalle kortille kuin tilausta tehdessä. Jos tämä ei jostain syystä onnistu (esim. kortti on hylätty, suljettu tai mennyt vanhaksi), ja et ole vastaanottanut maksun palautusta odotetussa ajassa, otathan yhteyttä Klarnaan tai PayPaliin valitsemastasi maksutavasta riippuen.