TILAUKSET & TOIMITUKSET

Toimitusmaksut & -ajat

Verkkokauppamme tilausten toimituksista huolehtii DHL Express, Wcargo sekä Suomen Posti. Wcargo hoitaa Venäjän toimituksemme, ja käytämme DHL:n pikakuljetuspalvelua kaikkiin muihin kansainvälisiin lähetyksiin. Kotimaan toimituksille voit valita joko Suomen Postin tai DHL:n Express-palvelun. Lähetämme kaikki tilaukset toimitettavaksi kolmen arkipäivän aikana tilauksesta.

Tiedoksi: Lähetämme Suomen Postin toimitukset paketteina. PAU:n lakko voi kuitenkin aiheuttaa joidenkin päivien viiveitä myös pakettitoimituksiin. Pahoittelemme tästä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ja harmia.

Huomaa! Laskutamme kassalla vain tuotteen ja toimituksen hinnan. Jos teet tilauksen EU:n ulkopuoliseen maahan, olet vastuussa mahdollisista tuontitulleista, veroista ja muista maksuista.

Löydät toimitushinnastomme alta. Toimituskulut maata kohden varmistetaan vielä kassalla. Toimitusajat ovat arkipäivissä.

Suomi (Posti): 8€ / 2–4 pv
Suomi (DHL Express): 20€ / 1-2 pv
Postitoimitus Suomessa on ilmainen, kun tilauksesi arvo on yli 200€.

Euroopan Unioni: 15€ / 2–5 pv

Muu Eurooppa sekä USA ja Kanada: 25€ / 2–5 pv

Muu maat: 30€ / 3–7 pv

Click & Collect: Ilmainen / 2–4 pv
Click & Collect -toimituksessa voit ostaa tuotteen verkkokaupastamme ja noutaa sen ilmaiseksi Helsingin myymälästämme.
Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse, kun tuote on valmiina noudettavaksi, ja säilytämme tilaustasi liikkeessämme kolme päivää tästä noutoilmoituksesta.

DHL EXPRESS ODD-PALVELU

Lue lisää DHL On Demand Delivery -palvelusta

DHL Express On Demand Delivery (ODD) -palvelu tarjoaa mahdollisuuden valita toimitusvaihtoehdon, joka sopii parhaiten tarpeisiisi.

  • DHL Express lähettää sinulle erillisen vahvistuksen, kun tilauksesi on matkalla.
  • Saat DHL ODD -palvelusta sähköpostiviestin ja/tai tekstiviestin lähetyksesi etenemisestä ja arvioidusta toimitusajankohdasta. Jos tämä aika ei sovi sinulle, voit muuttaa toimitusaikaa ja -paikkaa sinulle paremmin sopiviksi DHL ODD -palvelussa.

PALAUTUKSET

Tarjoamme verkkokaupassamme 20 päivän palautusajan tilauspäivästä lähtien. Palautusehtona on, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja hintalappujen paikoillaan. Saat tilauksen mukana palautuslomakkeen ja toivomme, että kerrot lomakkeessa syyn, miksi olet palauttamassa tuotteen. Suosittelemme, että pakkaat tuotteen samaan pakettiin tai lähetyspussiin, jossa se toimitettiin. Pidäthän kuitin tallessa siihen asti, kunnes palautus on vahvistettu. Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Mikäli palautat lahjakortilla ostetun tuotteen, hyvitämme maksun takaisin lahjakortille. Näin voit käyttää palautuneen arvon seuraavan tilauksen yhteydessä.

Palautukset EU-maasta

Suomessa ja Euroopan Unionin alueella tehdyt palautukset ovat ilmaisia. Huomaa, että jos olet tehnyt tilauksen Euroopan Unionin alueella, palautuksesi tulee myös olla tehty Euroopan Unionin alueella.

Palautukset muista maista

EU:n ulkopuolisista maista tehdyille palautuksille on 10€ käsittelymaksu. Hyvitämme palautetun tuotteen/tuotteiden hinnan, mutta vähennämme käsittelymaksun (10€) palautettavasta summasta. Jos olet tekemässä palautusta EU:n ulkopuolisesta maasta, huomaa, että Andiata Oy ei hyvitä mahdollisia tuontitulleja, veroja tai muita DHL:lle suoritettuja maksuja.

ohjeet tuotepalautuksille

Palautus Suomesta (Postin toimitus):
  1. Tilaa ilmainen pakettikortti* palautuksellesi asiakaspalvelustamme: customerservice@andiata.fi
    - Kirjoita viestin otsikkokenttään ”Palautus” sekä tilausnumerosi.
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Printtaa ja kiinnitä saamasi ilmainen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Toimita palautuslähetys Postin toimipisteeseen.

*Haluamme vähentää turhaa paperinkulutusta, minkä takia emme enää automaattisesti printtaa palautuslomaketta tilauksen mukaan.

Palautus ulkomailta (DHL Express):
  1. Tilaa ilmainen pakettikortti* palautuksellesi asiakaspalvelustamme: customerservice@andiata.fi
    - Kirjoita viestin otsikkokenttään ”Palautus” sekä tilausnumerosi.
  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake. Jos olet kadottanut palautuslomakkeen, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
  2. Pakkaa käyttämättömät tuotteet takaisin lähetyspussiin tai -laatikkoon palautuslomakkeen kanssa.
  3. Printtaa ja kiinnitä saamasi ilmainen pakettikortti lähetyksen päälle.
  4. Löydä lähin DHL:n palvelupiste, johon voit jättää palautuksesi: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/ tai tilaa nouto palautuksellesi osoitteessa: https://mydhl.express.dhl

*Haluamme vähentää turhaa paperinkulutusta, minkä takia emme enää automaattisesti printtaa palautuslomaketta tilauksen mukaan.

Click & Collect -tilauksen palautus:

Click & Collect -tilaukset tulee palauttaa Helsingin myymälään.

Maksaessasi laskulla laskusi mitätöidään sen tuotteen tai niiden tuotteiden osalta, jotka olet palauttanut. Emme lähetä uutta laskua, vaan voit maksaa laskun normaalin tapaan vähentämällä palautettujen tuotteiden hinnan loppusummasta. Jos maksat jäljelle jäävän summan, ennen kuin olemme vahvistaneet palautuksen saapumisen meille, lähettää Klarna sinulle aiheettoman osamaksusopimuksen. Mikäli olet jo ehtinyt maksaa koko laskun ennen palautusta, Klarnalta ollaan sinuun yhteydessä 30 päivän kuluessa maksunpalautusta koskien.

Tuotevaihdot

Jos tahdot vaihtaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta, jotta voimme varmistaa haluamasi vaihtotuotteen saatavuuden. Tuotevaihtojen toimitus on ilmainen Suomessa. Tällä hetkellä emme tarjoa tuotteen vaihtomahdollisuutta tilauksiin Suomen ulkopuolelle.

MAKSUN PALAUTUS

Maksun palautukset käsitellään kolmen päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen varastollamme. Kaikkien verkkokauppamme maksujen ja maksunpalautusten välittäjänä toimii Klarna.

Huomioi: Voi kestää 2-30 arkipäivää, ennen kuin hyvitys ilmestyy tilitietoihisi. Tämä riippuu käyttämästäsi maksutavasta, emmekä voi vaikuttaa asiaan. Jos valitsit maksutavaksi maksukortin, hyvitys palautetaan samalle kortille kuin tilausta tehdessä. Jos tämä ei jostain syystä onnistu (esim. kortti on hylätty, suljettu tai mennyt vanhaksi), ja et ole vastaanottanut maksun palautusta odotetussa ajassa, otathan yhteyttä Klarnaan klarna.fi.