Fraktkostnader & Leveranstider
MITKÄ OVAT YLEISET TOIMITUSAJAT
Käsittelemme tilauksesi 1–2 arkipäivän kuluessa sen vastaanottamisesta.
A) JOS TUOTE ON VARASTOSSA: Toimitusaika riippuu valitsemastasi kuljetusyhtiöstä ja toimitusosoitteesta sen jälkeen, kun tuote on noudettu varastoltamme kuljetusyhtiön toimesta.
Tavallisesti tilaukset Suomen sisällä saapuvat 1–3 arkipäivässä toimituksen jälkeen. Tilaukset EU:n ulkopuolella saapuvat yleensä 3–5 arkipäivässä toimituksen jälkeen, joskin tullimenettelyt voivat pidentää tätä aikataulua maittain vaihdellen.
Huomioithan, että kampanja- ja alennuskausina tilausten toimituksissa saattaa olla pieniä viivästyksiä.
A) JOS TUOTE ON ENNAKKOTILATTAVISSA: Huomioithan, että kaikki tilauksesi tuotteet lähetetään samanaikaisesti ennakkotilauksen arvioidun toimitusviikon perusteella, joka voi vaihdella 1–3 kuukautta. Mikäli haluat vastaanottaa muut tuotteet nopeammin, tee erillinen tilaus ennakkotilaustuotteellesi.
MIKÄ ON TOIMITUSAIKA, JOS TILAAN ENNAKKOTILAUSTUOTTEEN JA HETI VARASTOSSA OLEVAN TUOTTEEN?
Huomioithan, että kaikki tilauksesi tuotteet lähetetään samanaikaisesti ennakkotilauksen arvioidun toimitusviikon perusteella, joka voi vaihdella 1–3 kuukautta. Mikäli haluat vastaanottaa muut tuotteet nopeammin, tee erillinen tilaus ennakkotilaustuotteellesi.
TOIMITATTEKO MAAILMANLAAJUISESTI? ONKO LÄHELLÄNI MYYMÄLÄÄ?
Andiata on suomalainen yritys, ja toimitamme tuotteet pääkonttoriltamme, sekä varastoltamme Helsingistä kaikkiin maailman kohteisiin, lukuun ottamatta Venäjää. Myymälämme sijaitsevat Helsingissä ja Pariisissa. Löydät sijainnit täältä.
Yleensä meillä on samat tuotteet saatavilla verkkokaupassa ja myymälöissä, ja lähitulevaisuudessa voit nähdä myymälöidemme varastot myös verkkosivuiltamme. Jos etsit tiettyä tuotetta ja kokoa myymälästä, suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä chatin kautta tai soittamalla suoraan myymälään.
Helsingin myymälä: Kasarmikatu 46–48, +358 40 905 1602
Pariisin myymälä: 70bis rue Bonaparte +33 143546007
TÄYTYYKÖ MINUN MAKSAA TULLEJA TAI VEROJA EU:N ULKOPUOLELLE TILATTAESSA?
Yleisenä sääntönä muista, että:
- EU-toimituksissa toimituksen yhteydessä ei ole tullimaksuja.
- EU:n ulkopuolelle: Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, maksat hinnan ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa mahdollisista lisätulleista ja veroista ostoksen vahvistamisen ja verkkomaksun jälkeen.
- Iso-Britannian toimituksissa tullimaksuja ei ole, ellei tilaus ylitä £135 (noin 156 €). Lisätietoja DHL:lta.
- USA:n toimituksissa tullimaksuja ei ole, ellei tilaus ylitä $800 (noin 730 €) Lisätietoja DHL:lta.
- Japanin toimituksissa tullimaksuja ei ole, ellei tilaus ylitä 10 000 JPY (noin 63 €). Lisätietoja DHL:lta.
ANDIATA Oy ei ole vastuussa näiden kulujen maksamisesta, eikä maksujen kieltäytymisestä tai noutamattomista paketeista. Toimitus ja palautuskulut vähennetään tilauksesi summasta.
Tullimaksut määräytyvät paikallisen tulliviranomaisen toimesta, joten meillä ei ole niiden yli valvontaa emmekä voi ennustaa niiden määrää. Tullipolitiikka vaihtelee laajasti maittain, joten saatat haluta ottaa yhteyttä paikalliseen tullitoimistoon lisätietojen saamiseksi. Jatkaaksesi maksamista, ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi tai jos mahdollista, tee verkkomaksu kuljetusyhtiön alustalla.
Toimitushinnat maittain
SUOMI
- Budbee Box Delivery (∼2 pv) 5€
- Budbee Kotiinkuljetus (∼2 pv) 8€
- Posti Standard Pickup (2–4 pv): 6€
- Posti Kotiinkuljetus (2–4 pv): 12€
- DHL Express Home Delivery (1–2 pv): 12€
- Click & Collect -nouto Helsingin myymälästä (2–3 pv): ILMAINEN
RUOTSI
- Budbee Box Delivery (∼3-4 days) 66 SEK
- Budbee Home Delivery (∼3-4 days) 85 SEK
- Instabox Delivery (∼3-4 days) 70SEK
- DHL Express Home Delivery (1–3 days): 130 SEK
TANSKA
Budbee Box (3-4 days) 54 DKK
Budbee Home Delivery (3-4 days) 69 DKK
InstaBox (3-4 days) 55 DKK
DHL Express Home Delivery (1–3 days): 99 DKK
NORWAY
InstaBox (3-4 days) 9€
DHL Express Home Delivery (2-4 days): 25€
Please note! When ordering outside EU, you will pay the price without VAT. However, the Customer is responsible for any additional duties and taxes after the purchase has been confirmed and paid.
ANDIATA Oy will not be made responsible for the payment of these costs and rejecting to pay and for unclaimed packages, shipping and return costs will be deducted from your order amount.
BELGIUM
Budbee Box (3-4 days) 7€
Budbee Home Delivery (3-4 days) 9€
DHL Express Home Delivery (2-4 days): 13€
NETHERLANDS
Budbee Box (3-4 days) 7€
Budbee Home Delivery (3-4 days) 8
DHL Express Home Delivery (2-4 days): 13€
VIRO, LATVIA, LIETTUA
Posti Standard Pickup (2–5 days): 9€
DHL Express Home Delivery (1–3 days): 13€
MUUT EU-MAAT
DHL Express Home Delivery (2–5 days): 13€
- Available for all EU countries
UK
DHL Express Kotiinkuljetus (3–5 pv): 15€
Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, maksat hinnan ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa mahdollisista lisätulleista ja veroista ostoksen vahvistamisen ja verkkomaksun jälkeen.
- Iso-Britannian toimituksissa tullimaksuja ei ole, ellei tilaus ylitä £135 (noin 156 €). Lisätietoja DHL:lta.
ANDIATA Oy ei ole vastuussa näiden kulujen maksamisesta, eikä maksujen kieltäytymisestä tai noutamattomista paketeista. Toimitus ja palautuskulut vähennetään tilauksesi summasta.
Tullimaksut määräytyvät paikallisen tulliviranomaisen toimesta, joten meillä ei ole niiden yli valvontaa emmekä voi ennustaa niiden määrää. Tullipolitiikka vaihtelee laajasti maittain, joten saatat haluta ottaa yhteyttä paikalliseen tullitoimistoon lisätietojen saamiseksi. Jatkaaksesi maksamista, ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi tai jos mahdollista, tee verkkomaksu kuljetusyhtiön alustalla1
USA & Kanada
DHL Express Kotiinkuljetus (3–5 pv): 15€
Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, maksat hinnan ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa mahdollisista lisätulleista ja veroista ostoksen vahvistamisen ja verkkomaksun jälkeen.
Yleisenä sääntönä muista, että:
- USA:n toimituksissa tullimaksuja ei ole, ellei tilaus ylitä $800 (noin 730 €) Lisätietoja DHL:lta.
ANDIATA Oy ei ole vastuussa näiden kulujen maksamisesta, eikä maksujen kieltäytymisestä tai noutamattomista paketeista. Toimitus ja palautuskulut vähennetään tilauksesi summasta.
Tullimaksut määräytyvät paikallisen tulliviranomaisen toimesta, joten meillä ei ole niiden yli valvontaa emmekä voi ennustaa niiden määrää. Tullipolitiikka vaihtelee laajasti maittain, joten saatat haluta ottaa yhteyttä paikalliseen tullitoimistoon lisätietojen saamiseksi. Jatkaaksesi maksamista, ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi tai jos mahdollista, tee verkkomaksu kuljetusyhtiön alustalla1
AUSTRALIA
DHL Express Kotiinkuljetus (3–5 pv): 30€
Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, maksat hinnan ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa mahdollisista lisätulleista ja veroista ostoksen vahvistamisen ja verkkomaksun jälkeen.
ANDIATA Oy ei ole vastuussa näiden kulujen maksamisesta, eikä maksujen kieltäytymisestä tai noutamattomista paketeista. Toimitus ja palautuskulut vähennetään tilauksesi summasta.
Tullimaksut määräytyvät paikallisen tulliviranomaisen toimesta, joten meillä ei ole niiden yli valvontaa emmekä voi ennustaa niiden määrää. Tullipolitiikka vaihtelee laajasti maittain, joten saatat haluta ottaa yhteyttä paikalliseen tullitoimistoon lisätietojen saamiseksi. Jatkaaksesi maksamista, ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi tai jos mahdollista, tee verkkomaksu kuljetusyhtiön alustalla.
AASIA
DHL Express Kotiinkuljetus (3–5 pv): 30€
Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, maksat hinnan ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa mahdollisista lisätulleista ja veroista ostoksen vahvistamisen ja verkkomaksun jälkeen.
ANDIATA Oy ei ole vastuussa näiden kulujen maksamisesta, eikä maksujen kieltäytymisestä tai noutamattomista paketeista. Toimitus ja palautuskulut vähennetään tilauksesi summasta.
Tullimaksut määräytyvät paikallisen tulliviranomaisen toimesta, joten meillä ei ole niiden yli valvontaa emmekä voi ennustaa niiden määrää. Tullipolitiikka vaihtelee laajasti maittain, joten saatat haluta ottaa yhteyttä paikalliseen tullitoimistoon lisätietojen saamiseksi. Jatkaaksesi maksamista, ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi tai jos mahdollista, tee verkkomaksu kuljetusyhtiön alustalla.
Toimitukset
MISSÄ TILAUKSENI ON JA KUINKA VOIN SEURATA TOIMITUSTA?
Tilauksen tehtyäsi saat tilausvahvistussähköpostin. Kun tilauksesi on valmis lähetettäväksi, saat toisen sähköpostin, joka sisältää seurantakoodin. Voit myös käyttää tilaustasi sähköpostin alaosassa olevasta NÄYTÄ TILAUS -linkistä. Huomaa, että ennakkotilauksissa arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotesivulla ja saattaa vaihdella 1-3 kuukauden välillä.
PAKETTINI ON KADOKSISSA, MITÄ TEEN?
Jos et löydä pakettiasi ja seurantalinkki osoittaa sen toimitetuksi, tarkista nämä vaiheet:
- Kysy muilta talouden jäseniltä (ja naapureilta, jos mahdollista).
- Tutki talosi/rappukäytävän lähiseutu, sillä on mahdollista, että paketti on jätetty virheellisesti sinne.
- Ota yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi varmistaaksesi toimituksen tilan.
Jos kaikkien näiden tarkastusten jälkeen et vieläkään löydä pakettia, ole hyvä ja ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Aloitamme virallisen selvityksen kuljetusyhtiön kanssa.
Arvostamme kärsivällisyyttäsi, sillä ratkaisuun voi kulua muutama viikko, ja pidämme sinut ajan tasalla siitä, miten etenemme.
KUINKA VOIN VAIHTAA TOIMITUSOSOITTEENI?
Kun tilauksesi on tehty, voit ehkä vielä päivittää toimitusosoitettasi, mutta tämä riippuu tilauksesi tilasta. Ole hyvä ja ota meihin yhteyttä ja ilmoita uusi ja täydellinen toimitusosoite.
A) Jos toimitusta ei ole vielä lähetetty, voimme päivittää osoitteen.
B) Jos tilaus on jo lähetetty, voit ottaa yhteyttä paikalliseen kuljetusyhtiöösi ja ilmoittaa uudesta osoitteesta. Emme kuitenkaan voi luvata kuljetusyhtiön puolesta, että tämä on mahdollista.
VAIHDOIN MIELTÄNI, ENKÄ HALUA NOUTAA TILAAMAANI TUOTETTA. PERUTTEKO TILAUKSEN?
Et voi peruuttaa tilausta, jos se on käsitelty. Paketin noutamatta jättäminen ei riitä peruuttamiseen. Sinun tulee noutaa paketti ja palauttaa se. Paketin noutoajan ilmoitetaan tilauksen yhteydessä, ja jos paketti palautetaan meille toimittamattomana, kaikista noutamattomista paketeista veloitetaan toimitus- ja palautuskulut tilauksesi summasta.
Palautukset & Hyvitykset
MIKÄ ON PALAUTUSOIKEUTENI?
Verkkokauppamme tarjoaa 14 päivän palautusoikeuden, siitä hetkestä kun olet noutanut tilauksen. Palautusehtona on, että tuotteen tulee olla käyttämätön ja hintalaput paikoillaan.
Huom. emme tarjoa palautuksia myymälöissämme Helsingissä tai Pariisissa.
Palautus on ilmaista, ja tarjoamme sinulle ennakkoon maksetun palautuslomakkeen. Yksi palautuslähetys voi sisältää useita tuotteita tai tilauksia.
Huomioi myös, että tilausta ei voi peruuttaa, jos se on jo lähetetty varastosta eikä paketin noutaminen riitä peruutukseen. Sinun tulee noutaa paketti ja palauttaa se pakkauksessa olevalla palautuslomakkeella. Kaikista noutamattomista paketeista veloitetaan toimitus- ja palautuskulut tilauksesi summasta.
SAAMANI TUOTE ON VIALLINEN. MITEN TOIMIN?
Jos olet vastaanottanut viallisen tai rikkinäisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko Asiakaspalvelu-sivulta löytyvällä lomakkeella, sähköpostitse: customerservice@andiata.fi tai puhelimitse: +358 (0)505535338 (Ma–Pe, klo 12–15).
Kerrothan viestissä tilausnumerosi, tuotteen, sekä millä tavoin tuote on virheellinen. Voit myös liittää sähköpostiin kuvan viallisesta tuotteesta.
SAAMANI TUOTE ON VÄÄRÄ. MITEN TOIMIN?
Jos olet vastaanottanut väärän tuotteen, olemme erittäin pahoillamme. Olethan mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa sinua saamaan oikean tuotteen, joko
Asiakaspalvelu-sivulta löytyvällä lomakkeella,
sähköpostitse: customerservice@andiata.fi tai
puhelimitse: +358 (0)505535338 (Ma–Pe, klo 20–15)
VOINKO VAIHTAA TUOTTEEN?
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme. Jos et löydä etsimääsi kokoa tai tuotetta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mikäli olet tilannut tuotteen verkkokaupasta, ja haluat palauttaa sen myymäläämme; huomioithan että maksu palautetaan alkuperäisellä maksutavalla, joten suora vaihto ei ole mahdollista!
SAANKO TULLIMAKSU TAKAISIN JOS VAIHDAN TAI PALAUTAN TUOTTEEN?
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon, palauta aiemmin tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus. Voit palauttaa tuotteen 14 vuorokauden sisällä sen vastaanottamisesta.
Andiata ei ole vastuussa tulleista tai veroista palautuksen/vaihdon yhteydessä. Voit hakea hyvityksen omatoimisesti osoitteesta:
Apply for amendment of the customs clearance decision within 90 days of the declaration.
VOINKO VAIHTAA TAI PALAUTTAA CLICK&COLLECT TILAUKSENI HELSINGIN MYYMÄLÄÄN?
Voit palauttaa väärän click & collect -tuotteen myymälään. Tämä tarkoittaa, että alkuperäinen tilaus perutaan ja palautetaan verkossa maksamallasi maksutavalla. Valitettavasti emme voi tehdä suoraa tuotevaihtoa.
Tämän jälkeen voit ostaa uuden koon maksamalla sen myymässä kortilla tai käteisellä - tai tekemällä uuden click & collect tilauksen verkkokaupassa. Jos kyseistä kokoa ei ole saatavilla, saat sähköpostin kun tuote on noudettavissa.
MITEN VOIN PALAUTTAA TILAUKSENI?
- Huom. Käytäthän samaa toimitustapaa millä teit tilauksen.
- Saat tilauksen mukana palautuslomakkeen ja toivomme, että kerrot lomakkeessa syyn, miksi olet palauttamassa tuotteen.
- Suosittelemme, että pakkaat tuotteen samaan pakettiin tai lähetyspussiin, jossa se toimitettiin.
- Mikäli teit tilauksen Postilla tai DHL, paketissasi on myös mukana ennakkoon maksettu palautustarra jonka voit laittaa paketin päälle. Budbee tilauksissa, voit tehdä palautuksen Budbee appin kautta ilman erillisiä tarroja.
- Pidäthän kuitin tallessa siihen asti, kunnes palautus on vahvistettu. Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.
- Mikäli palautat lahjakortilla ostetun tuotteen, hyvitämme maksun takaisin lahjakortille. Näin voit käyttää palautuneen arvon seuraavan tilauksen yhteydessä.
- Maksaessasi laskulla laskusi mitätöidään sen tuotteen tai niiden tuotteiden osalta, jotka olet palauttanut. Emme lähetä uutta laskua, vaan voit maksaa laskun normaalin tapaan vähentämällä palautettujen tuotteiden hinnan loppusummasta. Jos maksat jäljelle jäävän summan, ennen kuin olemme vahvistaneet palautuksen saapumisen meille, lähettää Klarna sinulle aiheettoman osamaksusopimuksen. Mikäli olet jo ehtinyt maksaa koko laskun ennen palautusta, Klarnalta ollaan sinuun yhteydessä 30 päivän kuluessa maksunpalautusta koskien.
EN SAANUT PALAUTUSTARRAA. MITÄ TEEN?
Mikäli olet tehnyt tilauksen Postilla tai DHL, etkä saanut palautustarraa, voit tilata uuden palautustarran Asiakaspalvelustamme.
Budbee tilauksissa ei tule tarraa. Voit tehdä palautuksen Budbee Appin kautta.
VOINKO PALAUTTAA ERI TILAUSTEN TUOTTEITA SAMASSA PAKETISSA?
Kyllä voit. Pakkaamalla kaikki palautukset samaan toimitukseen voit auttaa meitä vähentämään kuljetuksen aiheuttamia päästöjä. Huomioithan tosin, että Click & Collect -tilaukset tulisi palauttaa aina myymälään.
SUOMI
Huom. Käytäthän samaa toimitustapaa millä teit tilauksen.
BUDBEE:
- Siirry tilaukseesi Budbee Appissa tai tekstiviestilinkin kautta, ja varaa lokero tai nouto.
- Et tarvitse palautustarraa tehdessäsi Budbee palautuksen.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin.
- Valitse itsellesi sopiva noutoaika tai varaa boksi palautusta varten.
POSTI:
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Jätä palautus lähimpään Postin palvelupisteeseen.
DHL
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Jätä palautus lähimpään DHL toimipisteeseen
CLICK & COLLECT:
- Click & Collect -tilaukset tulee palauttaa Helsingin myymäläämme.
- Voit myös palauttaa minkä tahansa verkkokaupasta tekemäsi ostokset ilmaiseksi Helsinki myymäläämme.
- Huomaa kuitenkin, että hyvitys käsitellään alkuperäisen maksutavan mukaisesti.
- Huomioithan siis, että suorat tuotteiden vaihdot myymälässä eivät ole mahdollisia lainsäädännöllisten rajoitusten vuoksi.
EU:N SISÄLLÄ
Huom. Käytäthän samaa toimitustapaa millä teit tilauksen. Jos olet tehnyt tilauksesi EU:n sisällä, palautuksen on myös tapahduttava EU:n sisällä.
BUDBEE:
- Siirry tilaukseesi Budbee Appissa tai tekstiviestilinkin kautta, ja varaa lokero tai nouto .
- Et tarvitse palautustarraa tehdessäsi Budbee palautuksen.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin.
- Valitse itsellesi sopiva noutoaika tai varaa boksi palautusta varten.
INSTABOX:
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Varaa lokero palautusta varten Instabox appin kautta.
POSTI:
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Jätä palautus lähimpään Postin palvelupisteeseen.
DHL
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Jätä palautus lähimpään DHL toimipisteeseen
CLICK & COLLECT:
- Click & Collect -tilaukset tulee palauttaa Helsingin myymäläämme.
- Voit myös palauttaa minkä tahansa verkkokaupasta tekemäsi ostokset ilmaiseksi Helsinki myymäläämme.
- Huomaa kuitenkin, että hyvitys käsitellään alkuperäisen maksutavan mukaisesti.
- Huomioithan siis, että suorat tuotteiden vaihdot myymälässä eivät ole mahdollisia lainsäädännöllisten rajoitusten vuoksi.
EU:N ULKOPUOLELLA
Huom. Käytäthän samaa toimitustapaa millä teit tilauksen.
DHL
- Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana.
- Jos et löydä palautuslomaketta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme.
- Pakkaa käyttämättömät tuotteet ja palautuslomake samaan pakettiin, jolla tilauksesi lähetettiin. Kiinnitä palautuspakettiisi tilauksesi mukana saamasi valmiiksi maksettu palautustarra.
- Jätä palautus lähimpään DHL toimipisteeseen
Kun palautat tuotteita EU:n ulkopuolisesta maasta, Andiata ei korvaa mahdollisia veroja, tuontitulleja tai DHL:lle maksettuja maksuja. Saadaksesi hyvityksen palautetuista tullimaksuista, sinun on täytettävä eri tullilomakkeet sen mukaan, mikä kuljetusyhtiö on toimittanut tuotteesi. Tee muutos tulliselvityspäätökseen 90 päivän kuluessa ilmoituksesta.
Kun lähetät viejäilmoituksen tullille, tarvitset tilausvahvistuksen, laskun tai kuittauksen, jossa näkyy tuotteen arvo, vapaamuotoisen lausunnon, jossa kerrot palauttavasi tavarat, sekä tuotteen kahdeksan merkin tullinimikkeen. Huomaa, että paitsi tullille toimitettua viejäilmoitusta, kuljetusyhtiö voi tarvita omat ilmoituksensa. Tarkista tämä kuljetusyhtiöltä.
Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä tulliin tai DHL:ään viejäilmoituksen toimittamiseksi. Tulli ja DHL ottavat tarvittaessa meihin yhteyttä lisätietojen saamiseksi. Huomaa, että hyvityksen hakeminen maksetusta arvonlisäverosta ja tuontimaksuista voi viedä aikaa.
MILLOIN SAAN HYVITYKSEN?
Hyvitykset käsitellään viikon kuluessa siitä, kun tuotteesi on vastaanotettu varastoomme. Huomioithan, että jos olet valinnut toisen kuin edullisimman saatavilla olevan toimitusvaihtoehdon, ylimääräisiä toimituskuluja ei palauteta.
Huomioithan, että hyvityksen näkyminen pankkitililläsi voi kestää 2-14 arkipäivää. Tämä riippuu käyttämästäsi maksutavasta, emmekä voi vaikuttaa siihen. Jos olet valinnut maksutavaksi luottokortin, hyvitys palautetaan samalle kortille, jota käytit tilausta tehdessäsi. Joissain tapauksissa tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, esimerkiksi jos kortti on hylätty, peruutettu tai vanhentunut. Jos et ole saanut odotettua hyvitystä, ota yhteyttä Klarnaan tai PayPaliin, riippuen siitä, kumman maksutavan alun perin valitsit.